Dag 4 - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Kicki Janse - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Kicki Janse - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Kicki

23 Oktober 2014 | Zweden, Stockholm

Dag 4 - Oslo/Stockholm

Wie kent dat liedje van kinderen voor kinderen?
'Het zal je maar gebeuren je kunt er niets aan doen...dat je wordt geboren als...' (Juist stuntelkampioen)
De mensen die mij een beetje kennen weten dat dit mijn lijflied is en binnen een vreemde groep weet ik dit nooit langer dan 3 dagen te verbergen...het was dag 4...het was zo'n dag....

Vanmorgen uitgeslapen tot 8:00! Koffertjes gepakt en lekker ontbeten! Opgehaald door de bus om 9:30 om te vertrekken uit Oslo!

Dag mooie stad, leuk hotel, knappe mannen, hoge bomen, druilerig maar lekker weer, vriendelijke galante mensen die zich aan de regeltjes houden, geordendheid en netheid, hopelijk tot ziens!

In de bus even weggedoezeld, best intensief allemaal, af en toe heb je even een momentje voor jezelf nodig :-)

Op het vliegveld hebben we zelf ingecheckt, alles geprint en onze koffers gedropt, grappig om alles zelf te doen in de hoop dat alles goed aankomt.

We vlogen met Norwegian. Vrij snel konden we het vliegtuig in! De vlucht duurde maar liefst 3 kwartier...waarin we veel hebben gelachen!
De landing ging niet zo soepel, echt iets voor mij a.k.a. doemdenker.
Goed...we hebben het overleefd en werden met de bus naar ons hotel midden in Stockholm gebracht.

Het hotel leek nog hipper en mooier dan ons hotel in Oslo, van dezelfde keten, comfort hotels, maar wat bleek....
Onze kamers leverden wat tramalant op! Er was namelijk maar 1 bed in de kamer van 10 vierkante meter, kleiner dan een twijfelaar! Ook al vinden we elkaar erg aardig, dit is even too much!
Wat bleek? Alle kamers zijn geboekt dus geen mogelijkheid bij te boeken...
Er bleek een tweede bed aan de muur te hangen, aan 2 staalkabels...dit leek ons allen niet zo succesvol, helemaal aangezien dat bed boven het andere bed hangt...wie durft daar nou in?!?!

Na wat gesnik en gemopper heeft iedereen zich erbij neer gelegd en zijn we in de lobby gaan zitten!
Aangezien ik ook eens een kopje thee voor Manuela wilde halen deed ik een poging met een kruk en twee bekertjes...je raadt het al...een van de bekertjes viel over m'n arm! Het was kokend water en nu dus een dikke blaar op m'n arm...grrrrr.....

Eigenlijk was ik het helemaal zat en wilde ik even chagrijnen op m'n mini kamer...maar gelukkig hebben Manuela en een leuk groepje van 4 collega's van elkaar me mee gesleurd naar het oude stadscentrum!

Wat een prachtige stad is dit! We keken onze ogen uit! Ook waanzinnig leuke winkeltjes! Aangezien we om 16:00 nog niet geluncht hadden zijn we in een schattig tentje gaan eten. Heerlijke broodjes, taartjes, sapjes, drankjes in overvloed!
We hebben nog wat souvenirtjes gescoord en zijn teruggelopen.
Met m'n nieuwe zalfje van de apotheek met alleen Noorse gebruiksaanwijzing ben ik erg blij! Het verdooft m'n been een paar uurtjes! Kan ik toch weer wat beter mee lopen.

In het hotel kregen we een half uur om een presentatie voor te bereiden in groepjes van 4. Het onderwerp was; wat neem je mee uit Noorwegen en wat laat je hier achter?
Iedereen heeft dit op een leuke grappige of interessante manier gepresenteerd.

Als ik voor mezelf op een rij zet wat ik mee neem en hier laat zou het een lijstje worden met de volgende dingen;

Wat neem ik mee;
.De intrinsieke onvoorwaardelijke motivatie van leerkrachten, directie en ook leerlingen. (En wat kan ik betekenen in het bevorderen daarvan.)
.Minder nadruk op rapporteren en administratie en meer aandacht voor het kind en de leerkracht als mens.
.Meer loslaten en ook wat meer eigen initiatief als het gaat om het loslaten van de methode.
.Blijven werken met zichtbare duidelijke doelen, mogelijk ook ouders hierbij betrekken!
.Het feit dat wij best goed bezig zijn gezien de middelen en personele bezetting die wij hebben.
.De station lessen, mogelijk wel op een andere manier.
.De netheid en geordendheid waar ik zo dol op ben ;-)
.De vriendelijke open, duidelijke houding.
.Werk van de kinderen en geleerde dingen veel meer etaleren.
.Vertrouwen en inspiratie.

Wat laat ik hier;
.Niveaugroepen of HGW groepen verdelen op resultaten en meer kijken naar gedrag en onderwijsbehoeften.

Na deze presentaties zijn we gaan eten! Doordat het niet zo duidelijk was waar het restaurant primo amore was, hebben we ver moeten lopen! Gelukkig maakte het eten dat weer goed! Goede gesprekken, lekkere pasta en tiramisu en een warme kop thee! Fijn! Het is hier namelijk VEEL kouder dan in Noorwegen!

Eenmaal terug in het hotel zijn we aan de grote verbouwing begonnen! Koffers uitpakken, alle onnodige dingen uit de hotelkamer op de gang zetten en het matras van het enge hangbed op de grond leggen!
Toen we dit wilden doen...vonden we een ranzige onderbroek met poep onder het matras. Al kokhalzend hebben we deze verwijderd en onze reisbegeleidster geappt. Manuela en zij zijn met mijn foto naar de receptie gegaan! Uiteindelijk mochten we dat bed inklappen en kreeg Manuela een andere kamer, ik lig nu in het relatief schone bed! Het idee blijft vies!!!

Hopelijk kan ik een beetje slapen! Morgen om 7:00 ontbijten en om 8:00 worden we opgehaald door een bus (fijn!!!) om onze eerste Zweedse school te bezoeken!
Ben benieuwd!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kicki

Actief sinds 16 Okt. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 37899

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

studiereis Noorwegen en Zweden

Landen bezocht: