Dag 1 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Kicki Janse - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Kicki Janse - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Kicki

19 Oktober 2014 | Noorwegen, Oslo

Dag 1 naar en in Oslo..

Vanmorgen vertrokken we met het vliegtuig naar Oslo, Noorwegen.
Op Schiphol werd er goed voor ons gezorgd! Door m'n gekneusde pootje mochten we overal voordringen (gna toch een voordeel ontdekt).
Bij de Starbucks hebben we lekker wat gegeten en gedronken en kwamen we steeds meer mensen van de groep tegen.

In het vliegtuig zat ons reisgezelschap (+- 25 mensen) flink verspreid. We kregen een lekker hapje en drankje en na 3 x flink zuchten i.v.m. de vliegangst (1,5 uur later) kwamen we aan.

De temperatuur viel erg mee! Blij dat ik m'n dikke wintervacht thuis heb gelaten :-)

Rond een uur of 2 stapten we op de bus naar het comfort hotel Borsparken, ongeveer 3 kwartier rijden vanaf het vliegveld!
Hoop gedoe met krukken maar word er steeds handiger in...

Aangekomen in het hippe hotel een bakkie water met koffiekleur gedaan ;-) en na een kwartiertje mochten we de kamer in!

We hebben een mooie hotelkamer, schoon, netjes en een romantisch 2-persoonsbed...kunnen we lekker in elkaars oor snurken :-)

Om 4 uur zijn we de stad in gegaan, leuke wandeling gemaakt langs prachtige gebouwen, oud/nieuw/oud-in-een-nieuw-jasje, alles staat door elkaar!
De straat liep door naar het Paleis, dat uiteindelijk minder mooi bleek dan alle andere gebouwen..maar wel indrukwekkend!
Helaas is het vandaag zondag en was alles dicht..jammer, maar wel genoten, prima weer, leuk gezelschap, mooie omgeving, wat wil je nog meer?

Aangezien we nog niet geluncht hadden en we een grote gele M zagen hebben we een lekker hamburgertje gegeten.

In Noorwegen moet je betalen met/pinnen in Noorse Kronen. 1 euro is ongeveer 8 kronen. Bij een kroon denk je algauw aan goud, edelstenen en duur, nou dat komt aardig overeen...
Ons hamburgertje kostte maar liefst 10 euro!!!!(Oepsie..)!!!

Op de terugweg van onze wandeling vast 2 dagkaarten voor het openbaar vervoer gescoord voor 180 kronen (klinkt indrukwekkend).

Op straat zijn we, zonder te overdrijven, ongeveer 30 keer aangesproken voor een collecte of verkooppraatje...Eenmaal terug in het hotel even bijgekomen met een kopje thee! En even gebeld/gefacetimed met het thuisfront.

Om half 8 werden we verwacht in hostel restaurant Nilsen Spiseri, om de hoek van ons hotel (alleen kon gedurende de dag niemand ontdekken waar dan...gelukkig is er Google maps :-))
Heerlijk gegeten en nu lekker slapen, morgen weer vroeg (6:15) dag!!!

• 19 Oktober 2014 - 22:36

Audrey:

Veel plezier meisjes!

• 19 Oktober 2014 - 22:55

Anoniempje...:

Heel veel plezier ladies!
    Jullie hebben toch wel veel snoep en andere rotzooi bij jullie toch?
    Het moet er wel een beetje uitzien als kamp groep 7 of 8 op die hotelkamer!;)
    Rustig aan met je pootje, kick!
    Ik wacht op het volgende verslagje! X

• 20 Oktober 2014 - 17:18

Anoushka:

Dat klinkt goed ladies! Geniet er van en ik hoop dat jullie ook wat oppikken daar...

• 20 Oktober 2014 - 18:17

Janneke:

Leuk verslag,.het wordt vast een mooie week. Veel plezier.